تهران ۲۶.۹۹° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

دوسالانه خوشنویسی کُردی افتخار بزرگ کشور است

رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت: کُردها در زمینه هنر به ویژه در حوزه خوشنویسی پیشگام هستند و برگزاری دوسالانه خوشنویسی کردی افتخاری بزرگ برای این هنر والا در ایران اسلامی است.
کد خبر: ۱۱۳۱
اخبار معاصر:جواد بختیاری شامگاه چهارشنبه در مراسم آغازین نخستین دوسالانه خوشنویسی کُردی در سنندج، افزود: چندین سال است منتظر برگزاری اینچنین جشنواره ای در یکی از استان های کشور و با محوریت یکی از زبان های بومی و محلی ایران بودیم که هنرمندان خوشنویس کردستانی این آروزی دیرینه ما را محقق کردند.

وی خاطرنشان کرد: هنر به عنوان شناسنامه ای هویتی برای جامعه محسوب می شود و به هر اندازه برای ماندگاری آن تلاش کنیم باز هم اندک است.

رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران افزود: این انجمن تمام توان خویش را برای برگزاری برنامه های منحصر به فرد، خلاقانه و با محوریت نیروهای توانمند خویش در سراسر کشور به کار گرفته است.

بختیاری همچنین از آموزش و اشاعه هرچه بیشتر هنر خوشنویسی در نقاط مختلف کشور به عنوان یکی از اولویت های انجمن خوشنویسان نام برد و ادامه داد: برای تحقق این مهم از استاد یادگار خیام از خوشنویسان کردستانی عضو انجمن خوشنویسان ایران برای برعهده گرفتن مسوولیت حوزه آموزش دعوت به عمل آمده است.

وی گفت: این موفقیت بزرگ را به جامعه فرهنگ و هنر کردستان تبریک می گوییم چرا که بخش آموزش هنر خوشنویسی از نظر تشکیلاتی دارای جایگاه ویژه ای است.

انتهای پیام /
انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز