تهران ۳۲.۱۷° كمينه ۳۱.۵۱°  بیشینه ۳۲.۹۹°
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
صالحی:

ایران به وظایف خود طبق برجام عمل می‎کند

رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه افتتاحیه مجمع عمومی سالیانه آژانس گفت: ما نیز به همان شکل از آژانس و گروه ۳+۳ انتظار داریم متقابلا و بی‎‌طرفانه این فرایند را به نتیجه رسانده و تحریم‌های ظالمانه و ناعادلانه را بردارند.
کد خبر: ۱۷۵۳
اخبار معاصر: علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در اظهاراتی در جلسه افتتاحیه مجمع عمومی سالیانه آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در راستای اجرای تدابیر داوطلبانه اعتمادسازی خود و گامهای عملی اتخاذ شده ، جمهوری اسلامی ایران متعهد است به وظایف خود طبق برجام و نقشه راه عمل کند. ما نیز به همان شکل از آژانس و گروه سه به علاه سه انتظار داریم متقابلا و به شکلی بی طرفانه این فرایند را به نتیجه برسانند و متعاقبا تحریمهای ظالمانه و ناعادلانه را بردارند.

صالحی افزود: در جلسه کنفرانس عمومی ، که با توافق هسته ای ایران مصادف شده است ، دوست دارم آمادگی خود را برای همکاریهای بین المللی بیشتر با دیگر اعضای آژانس و در همه زمینه های استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی با اولویت مبتنی بر ایمنی هسته ای در چارچوب مقررات موجود آژانس بین المللی انرژی اتمی ، اعلام کنم. جمهوری اسلامی ایران و چارچوب بند 13 برجام قصد دارد به طور کامل پروتکل الحاقی را در زمان معین خود اجرا کند.

وی گفت: ایران به عنوان حامی بزرگ تلاشهای خلع سلاح در جهان مبتنی بر پیمان ان پی تی ، هر گونه تولید ، انباشت و استقرار و استفاده از تسلیحات اتمی را به عنوان اقدامی غیرانسانی و غیرمتمدنانه رد می کند.

صالحی در مقر آژانس تاکید کرد: از نظر ایران تسلیحات اتمی غیرانسانی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پایان گفت: نمایندگان محترم ، ایجاد منطقه عاری از تسلیحات اتمی در خاورمیانه اهمیتی حیاتی دارد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز