تهران ۲۵.۳۶° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸

الزام نصب حفاظ ایمنی برای کامیون‌ها

پلیس راهنمایی و رانندگی در اقدامی نجات بخش، ابلاغیه کنترل جدی نصب حفاظ ایمنی در کامیون‌ها و برخورد با خودروهای ناایمن را صادر و به تمامی عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور ابلاغ کرد.
کد خبر: ۱۸۱۴
اخبار معاصر: در سال های گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی طرحی را برای ایمن سازی کامیون ها مطرح و اجرایی کرد که مطابق آن حفاظ ویژه ای از جنس فایبرگلاس در جلو ، عقب و طرفین کامیون های قدیمی نصب می شد تا در هنگام بروز تصادف نقش ضربه گیر را ایفا کرده و از بروز تلفات سنگین جلوگیری نماید.

این طرح در ابتدا با جدیت دنبال شد ولی در ادامه  روند اجرایی کندی را در پیش گرفت و نهایتاً هم فراموش شد به طوری که با گشتی در جاده ها و خیابان ها می توان دریافت که اغلب کامیون ها  این استاندارد را رعایت نکرده اند.

برخورد با کامیون هایی که جان شهروندان را می گیرند در دستور کار ویژه پلیس/ ابلاغیه برخورد با این خودروه صادر و ابلاغ شد

عصر ایران با علم به این که این موضوع، باعث مرگ و میر زیادی در جاده ها می شود، پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار داد و گزارش هایی را زمینه  لزوم تجهیز  کامیون ها به حفاظ های جلو و عقل و جانبی تهیه کرد. همچنین نماینده عصر ایران چندین بار با حضور در راهور رایزنی هایی با فرماندهان پلیس راهنمایی و رانندگی انجام داد که البته با استقبال مسؤولان ارشد راهور همراه بود.

در طول چند ماه گذشته، نماینده عصر ایران به طور مدام پیگیر نتیجه گزارش ها و رایزنی های خود بود که سرانجام با همراهی مسرولان راهور، این پیگیری های نتیجه داد و  پلیس راهنمایی و رانندگی در اقدامی نجات بخش، ابلاغیه کنترل جدی نصب حفاظ ایمنی در کامیون ها و برخورد با  خودروهای ناایمن را صادر و به تمامی عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور ابلاغ کرد.

سرهنگ جهانگیری رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به این پیگیری ها در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران در زمینه ابلاغ این دستور العمل گفت: ابلاغیه ای مربوط به لزوم کنترل جهت نصب حفاظ های جانبی و سپر های جلو و عقب برای کامیون ها صادر و به تمامی عوامل پلیس در سراسر کشور ابلاغ شد.

برخورد با کامیون هایی که جان شهروندان را می گیرند در دستور کار ویژه پلیس/ ابلاغیه برخورد با این خودروه صادر و ابلاغ شد

وی ادامه داد: بر این اساس برخورد های سخت گیرانه تری با رانندگان متخلف کامیون هایی که اقدام به نصب این حفاظ های نکرده اند انجام می شود.

سرهنگ جهانگیری ادامه داد: شهروندان در صورتیکه با هرگونه تخلف در شهر ها و جاده ها مواجهه شدند می توانند موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس اعلام کنند.

ضمن قدردانی از راهور به دلیل توجه انسانی و ویژه ای که به گزارش های و پیگیری های عصر ایران داشت، اجرای این دستورالعمل را نیز رصد و به مردم گزارش خواهیم کرد تا مشخص شود که این موضوع تا چه اندازه در عمل محقق می شود.

مطابق مطالعات صورت گرفته در ایران اگر چه سه عامل خطای انسانی ، راه و وسیله نقلیه در بروز تصادفات نقش دارند اما در این میان نقش خودروهایی نظیر کامیون ها به دلیل ساختار ویژه و بلند بودن شاسی و عدم نصب حفاظ ایمنی در جلو ، عقب و طرفین نقش پر رنگ تری در تصادفات جاده ای و  مرگ و میر دارند؛ کامیون هایی که در هنگام بروز تصادف خودروی مقابل را به زیر خود کشیده و باعث کشته شدن سرنشینان خودروی مقابل و یا پشت خود می شوند.

متأسفانه شاهد هستیم که در اینگونه تصادفات گاهی تمامی سرنشینان خودروی مقابل که در میان آنها زنان و کودکان نیز هستند در همان دقایق اولیه جان خود را از دست داده اند و این حوادث در حالی به وقوع می پیوندکه با نصب یک حفاظ ایمنی در این کامیون ها می توان از بروز تلفات یا تشدید آن در هنگام تصادف جلوگیری کرد .

انتهای پیام/

منبع: عصر ایران
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز