تهران ۲۷.۷۹° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۷.۹۹°

۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶

قطعنامه نظارت بر تأسیسات رژیم صهیونیستی تصویب نشد

مدعیان جهان عاری از سلاح اتمی در پنجاه و نهمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی مانع از تصویب قطعنامه نظارت بر تاسیسات هسته ای رژیم صهیونیستی شدند.
کد خبر: ۱۹۶۹
مدعیان جهان عاری از سلاح هسته ای مانع از تصویب قطعنامه نظارت بر تأسیسات رژیم صهیونیستی شدنداخبار معاصر:قطعنامه آژانس بین المللی انرژی هسته ای که خواستار نظارت های بین المللی بر تأسیسات هسته ای رژیم صهیونیستی شده بود در پنجاه و نهمین کنفرانس عمومی این آژانس با 61 رأی مخالف در مقابل 43 رأی موافق تصویب نشد.

آمریکا، امارات متحده عربی، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و کانادا از جمله کشورهایی بودند که به این قطعنامه رأی مخالف دادند.
کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی هسته ای سالانه به منظور بحث پیرامون تحولات مربوط به فعالیت هسته ای کشور های عضو و راهکارهای تحکیم و گسترش معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای و با حضور نمایندگان 165 کشور عضو این نهاد در وین برگزار می شود.
پنجاه و نهمین نشست سالانه این کنفرانس، روزهای 14 تا 18 سپتامبر در مرکز بین المللی وین در اتریش برگزار شد.
بحث و بررسی در مورد قطعنامه ی نظارت آژانس بر تاسیسات هسته ای رژیم صهیونیستی که از سوی مصر پیشنهاد و با حمایت کشور های ایران، سوریه، ترکیه، لیبی، عراق، روسیه، چین و آفریقای جنوبی همراه شد، روز پنجشنبه گذاشته آغاز شد.
این قطعنامه خواستار بازرسی و نظارت بین المللی بر تأسیسات هسته ای رژیم صهیونیستی از جمله تاسیسات دیمونا شده بود.
در این قطعنامه تأسیسات یادشده از سوی کشورهای عضو آژانس خطری دایمی علیه صلح و امنیت منطقه خوانده شده بود.
رضا نجفی نماینده جمهوری اسلامی ایران در این آژانس در سخنانی پیش از رأی گیری در مورد قطعنامه مذکور، با اشاره به این که این رژیم به رغم همه هنجارهای بین المللی به توسعه و گسترش هرچه بیشتر برنامه های هسته ای خود ادامه می دهد، مراتب نگرانی خود و کشورهای منطقه را نسبت به اثرات نامطلوب این گسترش ابراز کرد.

انتهای پیام /
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز