تهران ۳۲.۱۷° كمينه ۳۱.۵۱°  بیشینه ۳۲.۹۹°
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱

تجمع کارگران شرکت لوله‌سازی خوزستان/ کارگران: مالک کارخانه تجهیزات و دستگاه‌ها را فروخت(+عکس)

کد خبر: ۲۴۲۱۱
کارگران شرکت لوله‌سازی اهواز برای چندین بار و به‌صورت چند روز متوالی باهدف پیگیری وضعیت نابسامان خود، شفاف‌سازی شرایط این شرکت و بازگشت به کار کارگران دست به تجمع زدند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امروز چهارشنبه ۱۹ خردادماه تعدادی از کار‌کنان شرکت لوله‌سازی اهواز، برای چندین بار باهدف پیگیری وضعیت نابسامان و شفاف‌سازی شرایط شرکت و بازگشت به کار کارگران، در مقابل استانداری دست به تجمع زدند.

یکی از همین کارگران در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: این شرکت در گذشته در خاورمیانه بی‌نظیر و در دوران جنگ‌ تحمیلی نیز تأمین‌کننده پوست توپ و خمپاره بود که بیش از ۶۰۰ نیروی متخصص در آن کار می‌کرد تا اینکه در اوایل دهه ۸۰ این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد که دانشی از علم ریخته‌گری و صنعت نداشت. باگذشت زمان وضعیت کارخانه روز به روز وخیم‌تر و بخش‌ها مختلف شرکت تعطیل و تنها ۲۵ نفر شاغل در آن‌ باقی ماند.

او در ادامه گفت: امروز تنها تعداد 25 کارگر باسابقه کاری ۱۰ ساله باقی‌مانده که در این سال‌ها هر ۳ یا ۴ ماه یکبار حقوق به‌صورت علی‌الحساب دریافت می‌کنند.

این کارگر با اشاره بی‌مهری مالک کارخانه و فروش قطعات و تجهیزات دستگاه‌ها افزود: کارخانه به‌منظور راه‌اندازی مجدد نیازمند مواد اولیه بود اما متأسفانه مالک شرکت، به بهانه نداشتن سود از آن امتناع می‌کرد.

مالک خصوصی شرکت به کارکنان گفت قصد دارد قطعات و تجهیزاتی که موردنیاز شرکت نیست را بفروشد تا معوقات کارگران را پرداخت کند اما دستگاه‌ها و تجهیزات را جداسازی و به‌صورت کیلویی به فروش رساند.

وی همچنین در ادامه از نادیده گرفتن پاداش، سنوات و عیدی توسط مالک کارخانه گفت و خاطرنشان کرد: معوقات سال‌های گذشته بدون احتساب تورم با نرخ حقوق سال‌های گذشته پرداخت شد و سنوات، پاداش و عیدی‌ها را نادیده گرفتند و ما مجبور به دریافت آن مبالغ شدیم چراکه فشارهای مالی ما را با مشکلات جدی مواجه کرده بود.

یکی دیگر از کارگران معترض بیان کرد: مالک شرکت به استانداری گفت که قصد تغییر کاربری کارخانه به داروسازی را دارد در صورتی که زمین‌های کارخانه بسیار عظیم بوده و زمین‌های زیادی برای احداث شرکت داروسازی وجود داشت.

او در پایان می‌گوید: مقام معظم رهبری نیز در ۱۲ اردیبهشت دستور داد که مسئولان با عاملان به وجود آمدن چنین وضعیتی برای شرکت لوله‌سازی خوزستان برخورد کنند.

  انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : خوزستان کارگران
ارسال نظر

آخرین اخبار روز