تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲

هشدار آلمان به ایران: هرچه سریع‌تر برای احیای توافق اتمی به میز مذاکره برگردید

پیش‌تر یک مقام ارشد اتحادیه اروپا از اعلام آمادگی دولت جدید ایران به ریاست ابراهیم رئيسی برای ادامه مذاکرات و احتمال ازسرگیری گفت‌وگوها از اوایل سپتامبر سال جاری خبر داده بود.
کد خبر: ۲۸۴۶۹
وزیر خارجه آلمان به ایران هشدار داده که هرچه سریع‌تر برای احیای توافق اتمی به مذاکرات وین باز گردد. هایکو ماس گفته نمی‌توان تا ابد این مذاکرات را طول داد. 

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از دویچه وله، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه ۱۱ اوت (۲۰ مرداد) در جمع خبرنگاران در برلین از ایران خواست تا هرچه سریعتر به میز مذاکرات احیای برجام بازگردد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ماس گفته است: «اگر ما نمی‌خواهیم آنچه را که تا کنون در وین به دست آورده‌ایم، به خطر بیندازیم، نمی‌توانیم تا ابد مذاکرات را طول دهیم.»

وزیر خارجه آلمان در ادامه گفته است: «ما انتظار داریم که ایران هرچه سریعتر به میز مذاکره در وین بازگردد و با انعطاف لازم و آمادگی برای توافق، آنچه را که برای رسیدن به یک توافق لازم است انجام دهد.»

مذاکرات وین به منظور بازگشت به توافق برجام، بین ایران و پنج کشور آلمان، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین با حضور غیر مستقیم آمریکا در شش دوره برگزار شد. آخرین دور این مذاکرات ۳۰ خرداد به پایان رسید و بر خلاف دورهای پیشین، تاریخی برای مذاکرات بعدی تعیین نشد.

گفته می‌شود که دو طرف منتظر هیأت مذاکره‌کننده دولت جدید ایران هستند. پیش‌تر یک مقام ارشد اتحادیه اروپا از اعلام آمادگی دولت جدید ایران به ریاست ابراهیم رئيسی برای ادامه مذاکرات و احتمال ازسرگیری گفت‌وگوها از اوایل سپتامبر سال جاری خبر داده بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز