تهران ۳۱.۷۳° كمينه ۳۰.۷۹°  بیشینه ۳۱.۹۹°
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

بلاتکلیفی سالن‌های سینما و تئاتر در تعطیلات کرونایی

کد خبر: ۲۹۱۴۹
 با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی در سالن‌های سینما و تئاتر، وضعیت سینماها  در اتاق اصناف ایران مورد بررسی قرار گرفت. سخنگوی انجمن سینماداران خبر داد که پس از تعطیلات اخیر سالن های سینما از تاریخ 31/ 5/1400 سالن‌های سینما بازگشایی خواهند شد. اما ساعاتی بعد اتاق اصناف ایران، اطلاعیه‌ای در خصوص ادامه اعمال محدودیت‌ها برای هفت شغل و در ادامه بلامانع بودن سایر مشاغل با در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی منتشر نمود. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر، از جمله مشاغلی که در این اطلاعیه مجاز به فعالیت نبودند، سالن‌های سینما و تئاتر بودند.  محمدرضا صابری – سخنگوی انجمن سینماداران اعلام کرد که «فعلا امروز سینماها باز هستند ولی این مسئله را در جلسه امروز شورای صنفی نمایش بررسی و تصمیم گیری خواهیم کرد.»

قادر آشنا - مدیر کل هنرهای نمایشی _ نیز گفت که طبق تصمیم قبلی، منتظر اعلام و ابلاغ روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند تا مجوز بازگشایی سالن های تئاتر داده شود. 

شاهین چگینی – رئیس انجمن صنفی تماشاخانه های خصوصی- نیز بیان کرد: «ما برای بازگشایی سالن‌های خصوصی تئاتر مشکلی پیدا کرده‌ایم و آن هم بازبینی نکردن نمایش‌هایی است که قصد دارند روی صحنه بروند.»

وی افزود: «اداره کل هنرهای نمایشی به ما اعلام کرده برخی از بازبین‌های شورای نظارت مبتلا به کرونا شده‌اند به همین دلیل بازبینی‌ها را متوقف کرده‌اند. ما از طرف صنف نامه‌ای به مدیرکل نوشتیم و خواستیم گروه‌ها از اجرای خود فیلم تهیه کنند و آن  را در اختیار بازبین‌ها قرار دهند تا اصلاً نیاز به حضور در سالن نداشته باشند که متاسفانه شورای نظارت با این مسئله موافقت نکرد و گفت با فیلم بازبینی نمی‌کنند؛ بنابراین مشکلی که الان ایجاد شده این است که ما نمایش‌هایی را برای اجرا آماده داریم ولی به دلیل بازبینی نشدن نمی‌توانیم روی صحنه ببریم یعنی انگار  غیر مستقیم جلوی اجراها گرفته شده است.

چگینی در پاسخ به اینکه آیا در صورت مجوز بازگشایی سالن‌ها نمایشی برای اجرا از 31 مرداد اماده بوده است؟ گفت: «نمی‌دانم دقیقاً از امروز نمایش روی صحنه می‌رفت یا خیر ولی حداقل امکان اجرا وجود داشت. البته با توجه به وخیم بودن شرایط کرونایی باز هم تصمیم بر عهده مدیران سالن‌ها باقی می‌ماند اما به هر حال امکان اجرا به دلیلی که توضیح دادم از ما گرفته شده است.»


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز