تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

تأمین بیش از ۵۰ درصد ارز پتروشیمی در پارس جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه اقتصادی انرژی پارس گفت: بیش از ۵۰ درصد ارز پتروشیمی کشور از منطقه پارس جنوبی تأمین می‌شود.
کد خبر: ۴۱۵۳۵

تأمین بیش از ۵۰ درصد ارز پتروشیمی در پارس جنوبی

 سخاوت اسدی در آیین تقدیر از جهادگران تولید گاز طبیعی در زمستان ۱۴۰۰ اظهار کرد: مقدار برداشت گاز از ۲۷ فاز اجرا شده پارس‌جنوبی که در منطقه ویژه پارس قرار دانرد روزانه ۷۰۵ میلیون مترمکعب و ۱۳ پالایشگاه در این منطقه فعال است.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های پایین‌دست و بخش پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: سال ۱۴۰۰ مجموعه صادرات از این منطقه ۹ میلیارد دلار رکورد زد و این یعنی حدود بیش از ۵۰ درصد ارز تأمین‌شده از سوی بخش پتروشیمی کشور مربوط به این منطقه است که در چرخه اقتصادی کشور بسیار مهم است و ما قدردان همه تلاشگران این عرصه هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه اقتصادی انرژی پارس بر ضرورت تبیین بی‌وقفه و جهادی متخصصان صنعت نفت که به‌صورت شبانه‌روزی در عرصه تولید گاز کشور فعالیت می‌کنند تأکید کرد و گفت: دشمن با تحریم و فریبکاری و عملیات و حملات مستقیم و غیرمستقیم و تهدیدهای نظامی و غیرنظامی می‌خواست در تولید و چرخه اقتصادی کشور اختلال ایجاد کند، اما با دستان پربرکت متخصصان صنعت نفت ناکام ماند.

افزایش برداشت از مخزن مشترک پارس جنوبی و ثبت رکورد ۷۰۵ میلیون مترمکعب در روز مهم‌ترین عامل گذار از زمستان سخت پارسال بوده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز