تهران ۳۴.۹۱° كمينه ۳۴.۸۴°  بیشینه ۳۵.۷۹°
۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

فارس/ موفقیت اداره کل حفاظت محیط زیست در پرونده های حقوقی

از آغاز فعاليت دولت سيزدهم تا كنون، 78 پرونده با موضوع اعتراض به آگهي منابع ملي و در خواست افزايش مستثنيات عليه اين دستگاه در محاكم حقوقي مطرح شده كه با دفاعيات موثر صورت گرفته در 84% موارد، راي به نفع دولت صادر شده است و16% مابقي در دست پيگيري است.
کد خبر: ۴۶۴۲۲

فارس/ موفقیت اداره کل حفاظت محیط زیست در پرونده های حقوقی

 رییس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان فارس از آزاد سازی بیش از ۲۱۰ هکتار از اراضی ملی اطلاع داد.

مجتبی یزدان پناه، رییس اداره حقوقی به عملكرد این اداره در مدت فعاليت دولت سيزدهم تاكنون اشاره کرد و گفت: بيش از 210 هكتار از اراضي ملي با پيگيري هاي صورت گرفته از دست متصرفان خارج شده است كه ارزش اين اراضي 500 ميليارد ريال ارزيابي مي شود.

وی افزود: به همین منظور بيش از 100پرونده قضايي تشكيل و منجر به صدور حكم محكوميت متصرفان شده است و فقط در يك مورد، 270 فقره رفع تصرف و قلع و قمع در حوزه حريم و بستر تالاب ارژن صورت گرفته که منجر به رفع تصرف مقادير زيادي از اراضي، از دست متصرفان شده است.

یزدان پناه بیان داشت: در همين مدت با پيگيري هاي صورت گرفته قرار منع تعقيب براي شش نفر از محيط بانانی که متهم به قتل عمد شده بودند، صادر شد و در ديوان عالي كشور به تاييد رسيد.

این مقام مسوول اظهار داشت: از آغاز فعاليت دولت سيزدهم تا كنون، 78 پرونده با موضوع اعتراض به آگهي منابع ملي و در خواست افزايش مستثنيات عليه اين دستگاه در محاكم حقوقي مطرح شده كه با دفاعيات موثر صورت گرفته در 84% موارد، راي به نفع دولت صادر شده است و16% مابقي در دست پيگيري است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه به سبب پیگیری های به عمل آمده از افزایش مستثنیات 1260 هكتار از اراضي ملي مناطق چهارگانه تحت مديريت، جلوگيري شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز