تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

اطری نقره کشتی آزاد جهان را به گردن آویخت

این نخستین مدال جهانی اطری طی سال‌های اخیر بود.
کد خبر: ۴۷۵۱۱

اطری نقره کشتی آزاد جهان را به گردن آویخت

به نقل از ایرنا؛ «رضا اطری» آزادکار وزن‌ ۶۱ کیلوگرم کشورمان در دیدار فینال با قبول شکست برابر نایب قهرمان المپیک از ژاپن صاحب مدال نقره شد. این سومین مدال نقره تیم ملی در پیکارهای جهانی صربستان است.

 امروز (یکشنبه) و در چهارمین و آخرین روز از پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جهان مسابقات رده‌بندی و فینال وزن‌های ۶۱، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران در سالن اشتارک آرنا شهر بلگراد پایتخت صربستان آغاز شد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم رضا اطری آزادکار المپیکی کشورمان در دور اول با نتیجه ۱۱ بر یک بصیر علی لی از مقدونیه را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر صفر اسلام بازرگانوف از جمهوری آذربایجان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با گئورگی وانگلوف از بلغارستان کشتی گرفت و با نتیجه ۶ بر سه به برتری رسید به نیمه نهایی رسید.

اطری در این مرحله و برای راهیابی به فینال به مصاف نارانخو نارمانداخ از مغولستان رفت و در یک کشتی حساب شده این مبارزه با نتیجه ۵ بر ۳ پشت سر گذاشت و به فینال راه یافت.

وی در مبارزه فینال به مصاف ری هیگوچی دارنده مدال نقره المپیک از ژاپن رفت و در همان ۳ دقیقه نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست خورد و مدال نقره گرفت.

هیگوچی آزادکار خوش تکنیک ژاپنی‌ها در همان ۳ دقیقه نخست بعد از ۲ یورش به پاهای اطری رسید و با خاک و فیتیله ۴ امتیاز گرفت. اطری در ادامه اقدام به حمله کرد اما نتوانست به پاهای حریف برسد و این هیگوچی بود که با رو کردن، اطری را دوباره خاک کرد و در ادامه با رکاب و سگک‌های سنگین، هیگوچی جمع امتیازاتش را به ۱۰ رساند.

آزادکار بابلی سابقه حضور در پیکارهای جهانی ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ و همچنین المپیک توکیو را در وزن ۵۷ کیلوگرم را دارد که توفیقی نداشت اما با تغییر وزن به ۶۱ کیلوگرم به طور کلی دگرگون شد و امسال به فینال راه یافت. این نخستین مدال جهانی اطری طی سال‌های اخیر بود.

همچنین کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم طلا گرفت و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم نقره گرفتند و یونس امامی و امیرحسین زارع در وزن‌های ۶۵ و ۱۲۵ کیلوگرم صاحب گردن آویز برنز شدند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز