تهران ۲۵.۳۶° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

شروط ایران خودرو برای پژو

شروط ایران خودرو برای ادامه همکاری با پژو قبول شد.
کد خبر: ۵۷۱۵
اخبار معاصر: پس از کش و قوس‌های فراوان درباره همکاری ایران و فرانسه در زمینه صنعت خودرو، مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد: شرکت پژو شروط ایران خودرو برای ادامه همکاری را قبول کرد.
هاشم یکه زارع افزود: ایجاد شرکت مشترک با سهام 50 درصدی دو مجموعه، تبدیل ایران به مرکز صادرات منطقه ای پژو و انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری از شروط ایران برای همکاری با پژو بوده است.

* مواردی که به عنوان شروط ایران خودرو ذکر شده، نه تنها امتیاز ویژه ای برای طرف ایرانی نیست، بلکه می توانست شروط پژو برای همکاری با ایران نیز باشد. بجز موضوع اول که از ابتدایی ترین نکات هر قراردادی است، دو موضوع بعدی اصلا شرط نیستند و بیشتر به درد سخنرانی ها می خورند.

براساس قرارداد شرکت پژو فعالیت خود را از سال 2004 آغاز و باید تا سال 2014 ادامه می‌داد اما مسئولان این شرکت با زیر پا گذاشتن این قرارداد همکاری خود را در سال 2012 با ایران قطع کردند.  ایران در آن سال از نظر حجم پس از فرانسه، دومین بازار بزرگ پژو بود اما پس از اینکه این شرکت در فوریه 2012 ارسال محموله‌های خود را نیز متوقف کرد، فروش این خودروساز در ایران با کاهش  68 درصدی روبرو شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: شبکه خبر
اشتراک گذاری :
برچسب ها : پژو ایران خودرو
ارسال نظر

آخرین اخبار روز