تهران ۳۳.۸۵° كمينه ۳۳.۷۳°  بیشینه ۳۳.۹۹°
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۲
نخست‌وزیر پیشین عراق:

دولت شهید رئیسی ورق را برگرداند و دشمنان ایران را منزوی کرد

دولت شهید رئیسی ورق را برگرداند و دشمنان ایران را منزوی کرد
عادل عبدالمهدی با اشاره به سیاست همسایگی دولت سیزدهم و ارتباط آن با کشورهای مختلف گفت ایران با این سیاست توانست دشمنان را منزوی کند.
کد خبر: ۷۶۸۸۳

به گزارش معاصر، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشین عراق با بیان اینکه آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور شهید ایران همان‌طور که بر منافع ایران تاکید داشت، به فکر منافع عراق نیز بود و بر گسترش روابط ۲ کشور تاکید ویژه‌ای داشت، گفت «شهید امیرعبداللهیان را نیز من از مدت‌ها قبل می‌شناختم و ایشان از دوستان قدیمی من بودند».

او که برای شرکت در مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» به ایران سفر کرده است، روز یکشنبه و در گفت‌گو با شبکه خبر، با بیان اینکه روابط ۲ کشور ایران و عراق و تاریخ مشترک ۲ کشور دارای قدمت طولانی است، افزود: آینده ایران و عراق نیز به نوعی در هم تنیده است.

نخست‌وزیر پیشین عراق با بیان اینکه «شهید رئیسی عصاره انقلاب اسلامی و بیانگر اخلاق و فرهنگ و اخلاص انقلاب اسلامی در ایران بود»، گفت پیش از این بی سابقه بود که این حجم از مراسم عزاداری در عراق برای شخصیتی‌هایی برگزار شود که عراقی نیستند و برگزاری این حجم از عزاداری در عراق برای شهید رئیسی بیانگر روابط دوستانه ۲ کشور است.

عبدالمهدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران از جایگاه والایی برخورد است و همه بر این موضوع تاکید دارند که ایران یک قدرت بزرگ منطقه‌ای است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی، ایران را متحول کرد.

این مقام پیشین عراق با اشاره به حمایت‌های ایران از جریان مقاومت در منطقه و واکنش تهران به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در طول هشت ماه گذشته علیه مردم غزه گفت: صهیونیست‌ها با حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق می‌خواستند پای ایران را به صورت مستقیم به جنگ بکشانند و تهران با عملیات وعده صادق که پیامدهای گسترده‌ای داشت، پاسخ این توطئه‌ها را داد.

عبدالمهدی با اشاره به قدرت جریان مقاومت در کشورهای مختلف منطقه از جمله سوریه، یمن، لبنان و ...افزود : ما در آستانه آزادی فلسطین و اراضی اشغالی قرار داریم.

نخست‌وزیر پیشین عراق با بیان اینکه سال‌های اخیر شاهد تحریم‌های آمریکا علیه ایران بودیم گفت: در دولت آقای رئیسی ایشان توانستند اوضاع را علیه دشمنان برگردانند.

او همچنین با اشاره به سیاست همسایگی دولت سیزدهم و ارتباط آن با کشورهای مختلف افزود: ایران با این سیاست توانست دشمنان را منزوی کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز