تهران ۳۴.۹۱° كمينه ۳۴.۸۴°  بیشینه ۳۵.۷۹°
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
مجتبی ذوالنوری:

مشارکت در انتخابات ۸ تیر پرشورتر و بهتر از گذشته رقم خواهد خورد

مشارکت در انتخابات ۸ تیر پرشورتر و بهتر از گذشته رقم خواهد خورد
نماینده مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «به لطف خدا بصیرت مردم فوق‌العاده و شناخت و درک‌شان از شرایط جلوتر است»، تاکید کرد: یقین داریم ان‌شاءالله در انتخابات ۸ تیر مشارکت پرشورتر و بهتر از گذشته رقم خواهد خورد
کد خبر: ۷۷۱۱۰

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، نماینده مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «به لطف خدا بصیرت مردم فوق‌العاده و شناخت و درک‌شان از شرایط جلوتر است»، تاکید کرد: یقین داریم ان‌شاءالله در انتخابات ۸ تیر مشارکت پرشورتر و بهتر از گذشته رقم خواهد خورد و مردم عزیزمان یک‌بار دیگر حماسه جدیدی را در تاریخ انقلاب ثبت خواهند کرد و یک ورق به کتاب زرین افتخارات چهل و چند ساله‌شان خواهند افزود.

مجتبی ذوالنوری درباره شرایط کشور پس از به شهادت رسیدن رئیس جمهور اظهار کرد: سن عزیزان جوان و نوجوان ما اقتضای لازم را ندارد که شرایط قبل از انقلاب و چهل و چند سال بعد از انقلاب را دیده باشند؛ انقلاب ما از اول پیروزی تا امروز فراز و نشیب‌های زیادی داشته و این اولین حادثه نیست و امیدواریم آخرینش باشد.

انقلاب اسلامی حوادث مختلف و پیچ‌های بسیار خطرناکی را پست سر گذاشته است؛ زمانی که انقلاب اسلامی تازه به ثمر رسیده بود و هنوز نظام اسلامی شکل نگرفته بود، با رشد گروهک‌های ملهد و مزدور و ضد انقلاب در کشور بودیم که اینها انواع تخریب، ترور، آتش‌سوزی، انفجار و انواع جنایات را در کشور مرتکب می‌شدند؛ آن زمان وضعیت عجیب بود و برخی که آن زمان را ندیدند، گاهی که تظاهرات و آشوب و اغتشاشی می‌شود، فکر می‌کنند که نظام و انقلاب از دست رفته است درحالی که اینگونه نیست.

هر کدام از حوادث سال ۶۰ ایران در هر کشوری رخ می‌داد، نظام سیاسی آن کشور ساقط می‌شد

وی با اشاره به وقایع و اتفاقات سال‌های ۵۹ تا ۶۱ عنوان کرد: ۱۴ اسفند ۵۹ منافقین و تمام گروهک‌های ضد انقلاب زیر چتر بنی‌صدر و با فرمان درگیری او در دانشگاه تهران، این به انقلابیون حمله کردند و آن روز حدود ۵۰۰ نفر مجروح شدند؛ طرفداران بنی صدر به بیرون از دانشگاه ریختند و ضد و خورد را به بیرون از دانشگاه کشاندند؛ در آن دوران در غالب شهرهای کشور شاهد چنینی درگیری‌هایی بودند.

بعد از این ماجراها ما حوادث ششم و هفتم تیرماه سال ۶۰  را داشتیم؛ ششم تیرماه زمانی که مقام معظم رهبری به عنوان رئیس جمهور درحال سخنرانی در مسجد جامه ابوذر تهران بود، شاهد انفجار بمب و اقدام برای ترور نافرجام ایشان بودیم؛ فردای این اتفاق در روز ۷ و در جریان حادثه بمب گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی شهید بهشتی و ۷۲ تن از مهره‌های اصلی اداره کشور یک‌جا شهید شدند؛ این حادثه در هر کشوری رخ می‌داد، نظام سیاسی آن کشور ساقط می‌شد ولی چون ما ولایت را داشتیم و امام سکان‌دار این کشتی در دریایی طوفان زده بودند، از همه این اتفاقات عبور کردیم.

جمهوری اسلامی آن‌قدر پایدار و مستحکم که از همه حوادث تلخ عبور می‌کنیم

نماینده مردم قم در مجلس دوازدهم ادامه داد: ما در شهریور ۶۰ شهادت شهید محمد علی رجایی رئیس جمهور وقت را داشتیم؛ بعد از عزل و فرار بنی‌صدر، انتخابات در کشور برگزار و شهید رجایی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و چند روز بعد شهید رجایی و شهید باهنر به عنوان نخست وزیر یک‌جا به شهادت رسیدند؛ ما از این مرحله نیز عبور کردیم.

در همان سال شاهد سقوط هواپیمای تعدادی از سرداران نظیر کلاهدوز و جهان‌آرا بودیم؛ در واقع در سال ۶۰ در عین اینکه جنگ را داشتیم، به صورت سریالی با حوادثی تلخ مواجه بودیم؛ لذا این اتفاقات زیاد رخ می‌دهند و زیاد رخ داده است اما به لطف خدا نظام جمهوری اسلامی آن‌قدر پایدار و مستحکم است و ریشه در دل مردم دارد که از همه این‌ها عبور می‌کنیم.

در بدرقه پیکر شهدای خدمت بی حجاب و بد حجاب هم آمده بود

ذوالنوری با اشاره به حضور قدرشناسانه مردم در مراسم‌های تشییع شهدای خدمت در سراسر کشور عنوان کرد: شما فکر می‌کنید جمعیتی که برای مراسم‌های تشییع پیکر شهدای عزیز خدمت به کف خیابان آمده بودند، مشکلات اقتصادی و نارضایتی از دولت و گله و دل‌خوری ندارند؟

دارند ولی مردمی هستند که اساس نظام، انقلاب، ولایت، کشور و منافع ملی را با دل‌خوری‌ها و ناراحتی‌های خود قاطی نمی‌کنند؛ در بدرقه پیکر مبارک رئیس‌جمهور شهید و سایر شهدای خدمت دیدیم که اقشار مختلف آمدند و فقط یک قشر یا فقط متدینین و افراد با حجاب نیامدند بلکه بی حجاب و بد حجاب هم آمده بود و پشت پیکر شهید رئیسی گریه می‌کرد؛ مردم ما مردم خوبی هستند که باید سر بزنگاه‌ها و پیچ‌ها باید نقش آنها را دید.

با بصیرت و عِرق مردم نسبت به منافع ملی به راحتی از مسائل عبور می‌کنیم

وی افزود: مردم در حالت عادی گله و شکوه دارند و اعتراض و انتقاد می‌کنند ولی مردم ما با سلامت و وجودِ پاک و دل‌بستگی که به دین و کشور و عِرقی که نسبت به منافع ملی و بصیرتی که نسبت به دشمن دارند، موجب  می‌شوند که به راحتی از مسائل عبور کنیم و ان‌شاءالله نیز عبور خواهیم کرد.

از این حادثه تلخی که رخ داد مانند بسیاری از حوادث عبور می‌کنیم و همانطور که مقام معظم رهبری قبل از پیدا شدن بالگرد ساقط شده حامل رئیس جمهور عزیز و شهدای خدمت فرمودند، مردم مطمئن باشند که خللی در اداره کشور رخ نخواهد داد و ان‌شاءالله ۸ تیر انتخابات برگزار می‌شود و خدمت‌گذار دیگری پرچم خدمت را بر دوش خواهد گرفت و این مسیر با قوت بیشتری ادامه پیدا می‌کند؛ امیدواریم هم ضعف‌هایی که در گذشته داشتیم در مسیر دولت آینده اصلاح شود و هم نقاط قوت و زیرساخت‌هایی که دولت شهید رئیسی ایجاد کردند، تقویت شود و از این پایه و سکویی که ایجاد شده، استفاده شود تا مشکلات مردم راحت‌تر حل شود.

بصیرت مردم فوق‌العاده و شناخت و درک‌شان از شرایط جلوتر است

نماینده مردم قم در مجلس دوازدهم در پاسخ به پرسشی درباره اهمیت مشارکت در انتخابات و همچنین اهمیت برگزاری انتخابات زودهنگام در کشور با تاکید بر اینکه مردم ما نه منتظر نظر و توصیه من و امثال من هستند و نه ما در این جایگاه قرار داریم»، عنوان کرد: به لطف خدا بصیرت مردم فوق‌العاده و شناخت و درک‌شان از شرایط جلوتر است؛ مردم بهتر می‌فهمند و در بسیاری از بزنگاه ها همین مردم مسئولان را غافلگیر می‌کنند؛ مثلاً در وضعیتی که شرایط خاصی بر کشور حاکم است و هوا سرد و یخبندان است و مسئولان فکر می‌کنند که مردم با گله و شکوه اقتصادی به میدان نمی‌آیند ولی مشاهده می‌کنیم که حضور مردم به شکلی است که هم مسئولان و هم دشمنان راغافلگیر و متحیر می‌کنند. مردم الحمدالله خودشان به این مسائل بصیر فهیم و واقف هستند.

نقش شهید رئیسی کمتر از آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور نیست

ذوالنوری گفت: همانطور که مقام معظم رهبری راجع به شهید سلیمانی فرمودند که شهید سلیمانی برای دشمنان از سردار سلیمانی خطرناک‌تر است، باید گفت که نقش شهید رئیسی کمتر از آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور نیست؛ دیدیم با شور و فضای معنوی که در کشور ایجاد شد و اتفاقاً مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی هم نزدیک به روز برگزاری انتخابات می‌شود و طبیعتاً این شور و حال و فضای معنوی که اخلاص آیت‌الله شهید رئیسی و شهدای عزیز خدمت ایجاد کرد، ادامه دارد و بستر خیلی خوبی را فراهم کرده است و ما یقین داریم ان‌شاءالله در انتخابات ۸ تیر مشارکت پرشورتر و بهتر از گذشته رقم خواهد خورد و مردم عزیزمان یک‌بار دیگر حماسه جدیدی را در تاریخ انقلاب ثبت خواهند کرد و یک ورق به کتاب زرین افتخارات چهل و چند ساله‌شان خواهند افزود.

اخلاص مهمترین ویژگی است که رئیس جمهور بعدی باید داشته باشد

وی درباره ویژگی‌های رئیس جمهور بعدی که قرار است بعد از رئیس‌جمهور شهید سکان امور اجرایی کشور را در دست بگیرد تاکید کرد: اخلاص مهمترین ویژگی است که رئیس جمهور بعدی باید داشته باشد؛ کسی که می‌خواهد به میدان بیاید باید قصدش خدا و خدمت به مردم باشد نه اینکه قصدش احراز و اشغال یک پست و جاه و مقام و منصب باشد؛ نیت او باید خدا و خدمت به مردم باشد؛ اگر برای خدا و خدمت به مردم آمد، خدا هم زیر بال او را می‌گیرد و به او توفیق می‌دهد.

دومین ویژگی رئیس جمهور بعدی کارآمدی است؛ اگر کسی که کارآمدی لازم را ندارد در عرصه‌ای پا بگذارد به خودش و مردم جفا کرده است؛ در روایات آمده است که اگر فردی برای سمتی کسی را بهتر از خودش ببیند و این سمت را بر عهده بگیرد به خدا، پیغمبر و همه مومنین خیانت کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه «کسی که برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا می‌شود و شانه‌اش را داوطلبانه زیر باری قرار می‌دهد، دیگر نباید زندگی‌اش معمولی و شهروندی باشد»، اظهار کرد: او دیگر نمی‌تواند به زن و فرزندانش مانند دیگران رسیدگی کند و خواب و خوراک و استراحتش مانند دیگران باشد بلکه باید طبیعتاً وجودش را وقف کند و پا روی خودش و زندگی خودش بگذارد.

ویژگی سوم کسی که می‌خواهد رئیس جمهور بعدی شود، پاکی است؛ اگر کسانی در مورد خودشان و خانواده‌شان مردم علامت سوال و ابهامی دارند باید این ابهامات را به صورت شفاف برای مردم برطرف کنند؛ نمی‌شود که من و اطرافیانم به فساد مالی سنگین متهم باشیم و بعد بخواهیم سکان را دست بگیریم چراکه مردم اعتماد نمی‌کنند.

مردم باید پاکی را در کسی که رئیس جمهور می‌شود، ببینند

ذوالنوری با تاکید بر اینکه مردم از ابتدای انقلاب تاکنون از کمبود و نبود گله نداشتند بلکه از فساد و تبعیض ناراحت بودند و هستند، ادامه داد: مردم باید پاکی را در کسی که رئیس جمهور می‌شود، ببینند؛ این افراد باید زندگی‌شان را شفاف کنند و بگویند که افرادی که اطراف‌شان می‌پلکند و همچنین اسپانسرهای‌شان چه کسانی هستند و چه کسانی برای آنها خرج می‌کنند. در انتخابات‌های مختلف شاهد بودیم که مردم از یک کاندیدایی که به دلشان می‌نشیند چگونه حمایت می‌کنند؛ بچه‌ای قلکش را می‌شکند و برای او هزینه می‌کند و یک دو قطبی ایجاد می‌شود و افراد از زندگی شخصی‌شان می‌گذرند تا فرد مورد نظرشان انتخاب شود اما این موضوع با اسپانسرهای کلان و کارتل‌ها و صاحبان صنایع بزرگ، ویژه خوارها، انحصار طلب‌ها و کسانی که با رانت و تقرب‌ها چیزی به هم می‌زنند، متفاوت است.

وی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را تمیز کرد؛ متاسفانه مجموعه هفت سر اژدها که از تلویزیون پخش شد بر اساس برخی از واقعیاتی که در کشور اتفاق افتاده، بود و من باید بگویم که همان یک مورد نیست بلکه از کیس‌های جاری ضد و بند و مافیایی هفت سر اژدهاها می‌توان ساخت؛ کسانی که متهم به چنین ضد و بندها و فسادهایی هستند و وضع زندگی خانواده‌های‌شان شفاف نیست، اگر در انتخابات آمدند، مردم به آنها اعتماد نمی‌کنند. این افراد باید در مناظره‌های انتخاباتی و همچنین نزد دستگاه‌های نظارتی شفاف کنند و بگویند که قصه چیست و سپس راه راستی آزمایی را باز بگذارند تا مردم بدانند او می‌خواهد خدمت کند و برای جیب خودش و دور و بری‌هایش کاندیدا نشده است.

صداقت در خدمت‌گذاری برای مردم خیلی مهم است

نماینده مردم قم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه صداقت دیگر ویژگی فردی است که می‌خواهد رئیس جمهور شود، اظهار کرد: اگر من وقتی که هنوز بدن رئیس جمهور شهید تشییع و به خاک سپرده نشده است و مسئولیت مهمی نیز بر عهده دارم اما خیز گرفتم تا ریاست جمهوری را تصاحب کنم اینجا نیت و نظر من چیست؟ صداقت در خدمت‌گذاری برای مردم خیلی مهم است؛ مردم نباید در رفتار ما، فرزندان ما و همچنین اطرافیان ما با حرفی که می‌زنیم دوگانگی ببینند؛ مردم باید به چینش افراد نگاه کنند و ببینند که فردی که می‌خواهد سکان را در دست بگیرد اهل قدرت مافیایی و چینش آدم‌های خاص و در کل مهره چینی هستم یا اینکه واقعا شایسته سالاری را عملی می‌کنم؟ اهل شایسته سالاری هستیم یا اینکه باند من، جریان من، لیست من و آدم من حاکم است؛ کدام است؟

ذوالنوری افزود: در انتخاب افراد تمام ویژگی‌هایی که یک خدمت‌گذار باید داشته باشد اعم از ولایتمداری، کارآمدی، تحصیلات، اخلاص، سوابق در دوران دفاع مقدس بحران‌ها و حوادث، وضعیت زندگی شخصی خودش و خانواده‌اش و اطرافیانش و همچنین عِرق او به مردم و انقلاب را به عنوان شاخص ارزیابی کنیم و معدل بدهیم و بگوییم که فردی را که معدلش بیشتر شد، با وجود اینکه در لیست من هم نباشد، انتخاب کنیم. مردم باید اینها را واقعاً در انتخاب‌های‌شان ببینند. این ملاک‌ها مهم است. صلابت، عدم التقاط در تفکرات و اعتقادات، خاکی و مردمی بودن، داشتن روحیه جهادی و عملکرد و سوابق گذشته از دیگر ویژگی‌هایی است که کسانی که می‌خواهند پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری بگذارند، داشته باشند.

امروز شرایط انتخابات توجه و دقت بیشتر مردم را برای انتخاب بهتر می‌طلبد

وی همچنین درباره پیش‌بینی‌اش از انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: امروز شرایط متفاوت از قبل است؛ در گذشته کاندیداها فرصت‌های خوبی برای معرفی خودشان داشتند و مردم فرصت خوبی برای تحقیق و بررسی درباره کاندیداها داشتند؛ جریانات سیاسی نیز فرصت‌هایی برای تضارب افکار وآرا و نقد و نظر داشتند و انتخاب قدری برای مردم راحت‌تر بود اما الان چون شرایط ما ویژه است و این حادثه تلخ شرایط را تغییر داده و انتخابات را جلو انداخته است، شرایط قدری سخت شده و توجه و دقت بیشتر مردم را برای انتخاب بهتر می‌طلبد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز