تهران ۳۴.۹۱° كمينه ۳۴.۸۴°  بیشینه ۳۵.۷۹°
۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
برنامه «صف اول»

سعید جلیلی: رئیس‌جمهوری موفق است که از منابع به خوبی استفاده کند

سعید جلیلی: رئیس‌جمهوری موفق است که از منابع به خوبی استفاده کند
جلیلی کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: یکی از کارهای رئیس‌جمهوری این است که بداند منابع چگونه استفاده می‌شود. رئیس‌جمهوری موفق است که از منابع به خوبی استفاده کند و نگذارد این منابع هدر رود.
کد خبر: ۷۷۲۲۷

به گزارش معاصر، سعید جلیلی پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ با حضور در برنامه تلویزیونی «صف اول» و اشاره به سوابق خود در وزارت خارجه، اظهار کرد: اگر امروز از مقام ریاست جمهوری صحبت می‌کنیم، شاید یکی از موارد کمکی به این مقام این است که دستور صادرشده وی از سوی چه کسانی اجرا می‌شود و چه مسیری طی می‌کند. این شناخت از پایین تا بالا و آگاهی از سلسله مراتب، مهم است تا کارها خوب انجام شود.

وی افزود: یکی از مباحث مهم دولت تخصیص بهینه منابع است تا با کمترین هزینه بیشترین فایده ایجاد شود. اگر برنامه‌ریزی انجام شود می‌توان از امکانات که امروز بیشتر هم شده به خوبی استفاده کرد. در این مسیر لازم است منافع شخصی کنار گذاشته شود.

جلیلی تاکید کرد: یکی از کارهای رئیس‌جمهوری این است که بداند منابع چگونه استفاده می‌شود. رئیس‌جمهوری موفق است که از منابع به خوبی استفاده کند و نگذارد این منابع هدر رود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: ما امروز برای این به عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمدیم چون کشور ما در یک فرصت تاریخی قرار دارد که فرصت‌های فراوانی در اقتصاد، سیاست، بین‌الملل، منطقه، صنعت و تمدن در اختیارش قرار گرفته است.

جلیلی تأکید کرد: رئیس‌جمهوری امروز باید بتواند این فرصت‌ها را بشناسد و به آن‌ها اشراف داشته باشد و با برنامه از آن‌ها استفاده کند. ما در دولت سایه این ظرفیت‌ها را شناخته‌ایم و برایش برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا به خوبی از آن‌ها استفاده شود.

وی یادآور شد: شعاری که انتخاب کرده‌ام و خلاصه برنامه چهارساله آینده است به این معنی است که اگر یک جهان فرصت در اختیار داریم با برنامه‌ریزی از آن‌ها استفاده کنیم. مهمترین فرصت هم همان توانمندی‌های همه مردم ایران است که نسل جوان تحصیلکرده خلاق و باهوشی را در اختیار گذاشته که می‌تواند بسیار نقش‌آفرین باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت وظیفه دارد که اگر قرار است از فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کند، باید نقش‌آفرینی ملی، منطقه‌ای و جهانی هم داشته باشد و برای خود ملت هم این فرصت را فراهم کند. این برنامه ماست که در شعارمان خلاصه شده است.

جلیلی با اشاره به سابقه خود در شورای عالی امنیت ملی، یادآور شد: در آن‌جا و در دوره‌ای که متاسفانه برخی قوا باهم اصطحکاک‌ داشتند، ما می‌توانستیم باهمه قوا ارتباط خوبی داشته باشیم. جلسات متعددی که در آنجا برگزار می‌شد شورای عالی امنیت ملی را به نوعی بدل به نقطه‌ای کرده بود که در آن هماهنگی‌ها بیشتر می‌شد و به همراهی سه قوا در درک مشترک از موضوعات ملی می‌رسید.

وی تاکید کرد: یکی از کارهای بسیار مهم در آن مقطع، موضوع امنیت بود که ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و روانی دارد و نیازمند پای کار بودن همه نهادها و قواست و آن زمان در این مسیر موفقیت‌های بزرگی رقم خورد. در آن پنج تا شش سال با هماهنگی‌های صورت گرفته طوری عمل کردیم که دو طرف کشور ما هم در عراق و هم در افغانستان تهدیدات احتمالی برطرف شد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر دانشمند ما و ملت‌مان حق دارند پیشرفت کنند و در این مسیر نیازهایی دارند باید از حقوق ملت دفاع کنیم و اجازه ندهیم به حقوق ملت تعرض شود. ما وقتی عهده‌دار کار شدیم کسانی که پیش از ما بودند در خاطرات خود نوشته‌اند اجازه یک سانتریفیوژ را می‌خواستند ولی به آن‌ها نمی‌دادند اما در زمان ما این میزان به ۱۹ هزار سانتریفیوژ رسید.

جلیلی اظهار کرد: رئیس‌جمهوری اگر از حقوق هسته‌ای دفاع کرده باید از حقوق معیشتی مردم هم دفاع کند و در آنجا نیز ایستادگی داشته باشد.

وی افزود: من به کاندیدای رقیب که در انتخابات پیروز شد تبریک گفتم و یادآور شدم باید اولویت خود را اصلاح ماشین دولت قرار دهید. یعنی باید سازوکارها تغییر کند تا نتیجه لازم و مناسب حاصل شود.

جلیلی تأکید کرد: هیچ بازیگری موفق نمی‌شود مگر اینکه تماشاگرانی بازی او را ببینند و به او کمک کنند و نقاط قوت و ضعفش را یادآور شوند. دولت سایه دکان و دستگاه نبود بلکه فرصتی بود تا ظرفیت‌های همه ملت شناخته شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دولت اگر می‌خواهد موفق شود نیازمند این است که یک دولت سایه او را دنبال کند و من اگر رئیس‌جمهور شوم از یک دولت سایه برای خود استقبال می‌کنم. من در دولت خودم این موضوع را دنبال می‌کنم که هر دانشگاه باید یک دولت سایه باشد.

وی افزود: امروز اگر در کشور موفقیت‌های بزرگ می‌بینیم این را چه کسی ایجاد کرده است؟ افرادی هستند که خالصانه، متعهدانه و هوشمندانه و با کارآمدی تمام این وضعیت را ایجاد کرده است. یکی از تأکیداتم این است از مردم خواهش کردم این افراد را معرفی کنند. البته دولت هم باید سازوکاری برای این امر تعریف کند.

جلیلی گفت: اینجا دیگر نباید فقط به ستاد انتخاباتی خودمان نگاه کنیم بلکه باید دید فرد شایسته که کار خود را به بهترین شکل انجام می‌دهد چه کسی است تا از او استفاده شود. ما در ۱۰ سال گذشته تلاش کردیم در دفتر خود را به روی افرادی با سلیقه‌های گوناگون اصلاح‌طلب یا اصولگرا باز نگاه داریم و با تعداد کثیری از این افراد ملاقات کردیم. من در دولت قبلی هم اگر اقدام ارزشمندی رخ می‌داد به آن اشاره می‌کردیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: این عینک را باید برداریم که دنبال این باشیم تا ببینیم چه کسانی در چه نسبتی با ما قرار می‌گیرند. نوع کارنامه من در هشت سال گذشته نشان می‌دهد رویکرد من برای استفاده از افراد در کابینه به چه سمتی خواهد بود.

وی با بیان این‌که «برنامه با اندیشکده نوشته نمی‌شود»، اظهار کرد: کسی که رئیس‌جمهور می‌شود باید بر برنامه‌ای که می‌خواهد اجرا کند اشراف کامل داشته باشد و این نیازمند مطالعات قبلی است. تصمیم‌گیری صحیح و به موقع برای پیشرفت کشور مهم است تا جلوی اختلال‌ها در امور گرفته شود. اگر تأخیر در تصمیم‌گیری پیش آید می‌تواند کشور را زمین‌گیر کند.

جلیلی با اشاره به شخصیت رئیس‌جمهور شهید، گفت: رویکرد دولت سایه مورد پذیرش شهید رئیسی بود و به آن توجه داشت و حتی در نامه‌هایی از این رویکرد دولت سایه که عملکرد دولت را مورد بررسی قرار دهد و پیشنهاداتی برای اصلاح امور داشته باشد تشکر می‌کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز